fredag 17 september 2010

questions why life so strange?

Det blir inte alltid som man har tänkt sig och det borde jag ju redan veta. Så jag borde sluta att ha så höga förväntningar, att Hemskrivnings skrivningen blev försenad med en och en halv dag gör alls ingenting, eller allting, men vad gör det om hundra år! Det är nuet som är det viktiga och det är nuet som ibland kan vara svårt att leva i, speciellt som student och speciellt om man heter Johanna för tålamod är inte min starka sida och det är en sida hos mig som är lite mindre charmerande i olika sammanhang och det märks mest när jag är trött, men framför allt när jag är sjuk. I vilket fall tänkte berätta att jag var hos läkaren i morse för att få penicilin, pga att jag har bihåleinflamation. och blev 120 kr fattigare. Same as every year skulle man kunna säga.
Igår hade jag så ont i huvudet att jag trodde jag skulle dö, bestämde mig för att åka till närakuten,väl framme bad jag att få en tid hos en av deras läkare. Kvinnan i receptionen svarar mig att det bara är en sjuksköterska som kan boka tid för det och jag svarde jag vet ju redan vad det är för fel på mig, men nej då jag var tvungen att först betala 80 kr för att träffa en sjuksköterska som frågade ut mig lite, det hela tog typ 10 min, då hon utbrister att läkartiderna för kvällen är slut, kan du komma tillbaka i morgon. Kom ihåg att jag hade så ont att jag trodde jag skulle dö, och sova var något jag inte ens kunde föreställa mig.
Hon ger mig två Ipren 400mg (som jag dessutom är allärgisk emot) och skickar hem mig.
Det är sent och jag går till bussen. har ont, är trött och förmodligen hungrig för jag mår illa. Gråter av islska nästan helavägen hem.
Men jag undrar vart är sjukvården påväg? vart är världen påväg?

Det har ialla fall varit en fin höstdag i dag :)

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar