torsdag 26 augusti 2010

En annan del av mig

Någon påminnde mig om att jag inte skrev längre och han har rätt jag fick en släng av paranojja och flyttade in i garderoben, ja alltså jag är fortfarande öppet lesbisk men mina känslor fick bli skrivna ord i en lite blommig bok till för ingen att läsa, ingen utom mig själv.
Jag är inte poet bara gör som jag är van:

2010-08-08
I en annan del av mig
ett orört hjärta
(det brukade finnas)
en tro på framtiden
(det var)
en självklarhet
Ett hav av möjligheter
du la dig bredvid mig
och andades liv
för vad annars skulle jag tro
om inte på dina andetag, livet.

Jag tappade min tro
ett ögonblick
var allt det tog
plockade upp bitarna (som den duktiga flicka jag är)
tog din hand och gick vidare
du smekte mig med vackra ord
och jag höll fast vid min tro (tills den blev blå)
och sen fanns du överallt och ingenstans,
livet.

Detta skrev jag också i min lilla blommiga bok:

Aftonstjärnan lyser över öppna vidder
in i de snårigaste skogar
över de klippigaste berg
och här ligger jag med gråtsvullna ögon
när morgonen nalkas
syns ingen stjärna till
bara en lock av hennes gyllene hår
i min säng...

Vad tänkte jag här?? =D



/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar