fredag 27 augusti 2010

"This is who I am and this is all I know, and I must chose to live..."

Det har inte varit en dålig dag i dag men det är skillnaderna mellan i dag och igår, i morgon och morgonen efter som gör mig så trött. Men i dag är jag glad.
Idag har varit en bra dag.
Det finns en låt som har förföljt mig eller snarare en del av en låt:
"This is who I am and this is all I know
And I must Chose to live…"
Det finns dagar då jag har känslan av att jag inte vill leva
Det känns jobbigt och svårt att leva
Men jag vill inte dö, allternativet är inte att dö. Liv och död är visserligen varandras motsattser men jag menar inte så när jag säger att det känns svårt att leva. För det finns inget jag hellre vill än att leva.
Jag vill lära mig att vara stark och självständig, interagera med andra människor, inte dra mig undan när någon kommer för nära. Mina murar är löjligt höga men att riva ner gardet är inget jag kan lyckas med själv, det har jag insett nu.
Trotts att jag inte vågar leva finns mina vissioner om hur livet som Präst skulle kunna se ut kvar och inget i det har egentligen förändrats.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar