onsdag 1 september 2010

Det är okej...

Hur har din dag varit?
en enkel fråga som bode vara enkel att besvara men ack så fel. 1, det beror på vem som frågar. 2, vilken sinnesstämning har jag nu? 3, Hur har din dag som teologi studerande student varit? 4,....
1, den som frågar är jag och 2 det känns blandat, men ångesten har lyst med sin frånvaro i dag. 3, Jesaja är en klok profet och gud är mäktig. 4,lämnar jag åt eftertanken och den tysta bönen.
Att komma i rätt sinnesstämning för bön i ensamhet eller tillsamman kan vara svårt ibland och just här kan det kännas påtagligt medan i en annan verklighet skulle man inte ens reflektera över det utan bara ha tålamod och vänta ut, för liksom jag växer, växer också det andliga livet och det är inget fel med att bara få vara. det betyder inte att man inte bryr sig eller inte håller med om det som sägs i bönen tillsammans med andra utan tvärtom. det är okej att vara tyst med Gud så länge som det krävs.

om du vill veta vad jag gjort idag, om du tycker att det är relevant för dig, så får du fråga mig imorgon då jag förhoppningsvis fått mer distans till allt som hände och allt som sas.

/Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar