söndag 19 september 2010

Jag röstade inte i valet 2010!

Att inte rösta alls, att inte ta sitt ansvar som medborgare eller att sätta ett statement?

Jag säger Nej, nej till RödGröna, Alliansen och SD. Ger ett kanske till Pirat och Fi. Men ett kanske räcker inte jag måste veta och det är inte så att jag legat på latsidan i mitt eget sökande bland de olika frågorna och de olika patierna utan tvärt om. Kom fram till att om jag skulle rösta så skulle det bli blankt, men det finns ingen ruta för om man vill säga att man inte är nöjd med den politik som är och kommer att fortsätta. Det finns säkert eldsjälar som förtjänar en röst och bli invald och jag hoppas att så sker.
Jag har gjort mitt val.

Har inte tappat tron på människan och Sverige men min plats är inte i politiken utan där jag är nu. Gud leder mig och jag är där jag skall vara.
Gud välsigne denna valomgång!

//Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar